2011. június 1., szerda

Tudom, hogy tudod, hogy...

"Nagyon figyelj, mert a világot
teszed is azzá, aminek látod."

(Fodor Ákos)

A titok jó - izgalmat, talányt hoz a hétköznapjainkba - időtöltést jelent megfejteni az ismeretlent. Megvéd a pletykáktól, nem "tapogathatja" bárki a belső életünket, mint a piaci almát.

A titok rossz - megüli a kapcsolatot köztem és közted. Fedősztorik, mellé beszéd, a szégyen takargatása többet vesz el az energiánkból, mint amennyit használ hosszútávon. Sok félreértés és mendemonda táptalaja.

Valakivel hetek óta nem tudok találkozni... csak sejtem, hogy megbillent ez a fajta egyenrangúság, ami mindkettőnk számára biztonságossá tehetné a közös teret. Megtudtam egy titkát, amit nem oszthatok meg, amíg önmaga fel nem oldja az információ súlyát. Szintén csak megérzés, hogy esetleg tudhatja már, hogy tudom... Akkor viszont mi végre ez a fárasztó "násztánc"?

A tökéletes világ átlátszó lenne. Ahol a sandaságnak, kétkulacsos politikáknak, egymás beetetésének sansza sincs. Ahol kendőzetlenül azok vagyunk és annyit érünk, mint a valóságban. A barátságok, szerelmek, kitartás és árulás is reális értékén van kezelve, nem alatta vagy fölötte.

Nem szeretem a titkokat, egyre kevésbé tudom jól viselni. Részben oktalanok, mert nem képesek megvédeni a kifecsegés kockázatától. Hiú remény az is, hogy biztonságot adnak. Helyette elválaszt, hátráltat, bujkálásra késztet. Lehúzza, rosszabb esetben meg is öli az intimitást.

Megmosolyogjuk a maga természetességével őszinte pici gyereket, mikor beszámol a bilije tartalmáról. Aztán megtanítjuk arra, hogy az oviban ne járjon el a szája a család belső dolgairól. Később maga is felfedezi, a "hülye" őszinte viselkedést nem értékelik nagyra a társadalom bugyraiban. A ranglétrán éppen az ellenkezője biztosít kenőanyagot. A csúszás hatékonyságát látom én is (nem ezt elismerni esik nehezemre), csupán az irányával vitatkozom.

Megosztás

1 megjegyzés:

Etus írta...

Szia Brúnó!
Személyesen még nem találkoztunk, olvastam a portugál utad.
Spanyol tanfolyammal kapcsolatos kérdésem van. Te ötletedre felbuzdulva, járok a Cervantes Intézetbe, szóval 15.-én van az utolsó, és egyben "vizsga" Kérdezném, hogy milyen jelegű ez a vizsga,hogy zajlik,mit kell nagyon tudni...........stb.Ha lennél kedves erről nekem írni,remélem nem probléma, hogy zavartalak.
etus50@externet.hu
Köszönöm válaszod!
Etus