2010. december 14., kedd

Világok világa vs. "Büdös, kurva élet!"

A gyógyulás útjára léptem: ma reggel ismét voltak gondolataim. Nehezen viseltem már az üres ébredéseket.

Múlt héten Csillával beültünk a Podmaniczky utcai, kedvelt teázómba, annak reményében, hogy nemdohányzó hely. Az úton készített fotók nézegetése során már az utolsó képkockáknál jártunk, mikor a szomszédos asztalnál rágyújtott egy fiatal férfi. Mivel láttam, hogy a hamutálat a pincérnő szervírozta, reklamációnak helye nincs. A fizetéskor annyit tudtam jelezni, hogy nem jövök ide többet teázni. Szombaton mehetnék bowlingozni a körrel, szintén füstös helyre. Inkább otthon maradok. Már csak két kabátom van, ami nem bűzlik a nikotintól. Egy-egy szórakozás után félig megtelik a mosógépem dobja. Úgy döntöttem, hogy nem veszek részt semmiben, ahol dohányfüstöt kell nyelnem a találkozás kedvéért. Dohányos - függő - barátaim megtalálnak máshol is, ha igénylik a társaságomat.

"Aki egy embert megment, az egész világot menti meg" – nem túl izmaelita gondolat, mert azt sugallja, hogy a világ értünk, emberekért jött létre, sőt (mint cseppben a tenger vagy magban a fa) a homo sapiens biomasszája hordozza az egész életközösséget. Ergo nem probléma, ha befaljuk a környezetünket, mert csak egyik zsebből a másikba kerül az étel. Most nem ezt a szálat kívánom tovább szőni...

Valóban megvannak a kis világaink, amik nem hasonlítanak a hetvenes években a balatoni nyaralásról képeslapot küldök világához, vagy a negyvenes években még aratás, szüret és disznóvágás által tagolt kalendáriumi élethez sem. A saját igényeink, tapasztalataink és előítéleteink szőtte, pihe-puha börtöncellákban egészen fura elképzeléseket őrzünk egymásról, a világról és önmagunkról.

A mellettem cigarettázó fiúnak a szabadság és kötetlenség világa nyílt meg azzal, hogy egy teázóban is rágyújthat, nem a bejáratnál fagy ki a kezéből a dohány. Másrészt a lehetőségei engem korlátoznak abban, hogy jóérzéssel leülhessek a belváros egy helyén beszélgetni a barátaimmal. A nagy világ bekapja a kicsit? A vendéglátás törvényei bedarálják a kisebb profittal kecsegtetőket?

Nem tudok, nem akarok mit kezdeni azokkal az érvekkel, hogy sajnos EZ van. Feró szerint is
azért szar ez az egész világ,
mert ti emberek szarok vagytok!
És én, én is egy kicsit!

Ennyire vagyunk képesek... sajnos...

Nincsenek megjegyzések: