2009. szeptember 2., szerda

Santo Domingo de la Calzada y (es) Grañon - atutazoban

Hogy mindenutt elnek-e magyarok? A kolni fiurol kiderult ket nap utan a teljes neve: Peter Agardi (ekezetek nelkul). "Enyem anyu magyar..." :) Ma reggel 5:30-ig lustalkodtam, pedig igen kenyelmetlen volt az agy.

Az uton eszembe jutott, hogy az oreg bolcset (rabbi, guru vagy kereszteny aszketa, egyre megy) megkeresi egy ujsagiro, es kerdeseket tesz fel neki. Nagy meglepetesere nem lat a szobaban semmifele butort, csak konyveket. Az elso, onkentelen kerdese igy szol:

- Hol vannak az on butorai? - mire az oreg visszakerdez.
- Hol vannak az onei?
- De en csak atutazoban vagyok! - mondja meg jobban felcsigazva a latogato.
- En is csak atutazoban vagyok. - hangzik a nyugodt valasz.

Ma delelott egy golfpalya mellett vitt az ut, Csabinak le is fotoztam (persze a keritesen at). Erdekes atmenni gyalog egy varoson. Ahogy a szantofoldek, gyumolcsos kertek felol kozelitesz, egyre surusodnek a hazak. Elobb ipari vagy mellekepuletek jonnek, aztan boltok, iskolak, templomok, vegen mindezek forditott sorrendben. A nyuzsges is fokozodik, aztan visszahalkul a taj morajaig. Mar tobb kisebb-nagyobb lakott telepulesen vezetett a camino, egyikben sem telepszunk le vegleg. A tarsaink is esetlegesek; jonnek egy ideig mellettunk, aztan lemaradnak vagy tovabb sietnek, kinek milyen celjai vannak es mire jut ereje. Matteo Ronda (ez a csaladi neve) szinten itt szall meg ejszakara. Ez egy templom mellett, szo szerint vele egybeepult szallas. A szobabol egy kis ajto vezet az imakorusra. Lattam egy francia szerzetest, aki szurke habitusban ott setalt Los Arcosban, es Grañon elott ert utol. Vannak, akik raerosebben haladnak. Egy svajci ferfivel ebedeltem, aki oktober 1-re akar Santiagoba eljutni.

A szallashoz csigalepcso vezet, mar azt hittem, hogy eltevedtem. Van meleg viz es a konyha is jol felszerelt. A kozeli barbol internetezek eppen. Este 19:00-kor mise van, 20:00-kor pedig vacsora. Lattam egy hatalmas adag feherbabot beaztatva, mindenesetre egy szeles tablaju ablak mellett foglaltam helyet magamnak. :) Valojaban csak egy matrac a foldon, de vannak plusz takarok, es Eszter baratnomnek hala, hoztam kisparnahuzatot, igy barmibol keszitheto alkalmi parna.

A mai pensum 21 km volt, jottem meg plusz 7 km-t. Eleg jol birom a napi 30-at, mar harmadszorra fordult elo. Arra gondolok, hogy ha minden nap kicsit tobbet teljesitek, akkor (kulonosen a Mesetan) behozhatom ezt a ket napos kihagyast, es a sajat labamon mehetek vegig. Majd meglatjuk, a cel elott 100 km-el eldol, hogyan lesz. Addig is megyek mosni, mert minden polomat szetizzadtam. A labam jol van, bar kicsit sajog. De ha korbenezek, csak santikalo embereket latok. Egyik francia fiunak epp most lattak el a vizholyagjait. ¡Todo bien! ¡Adios!

Nincsenek megjegyzések: