2009. szeptember 19., szombat

Sarria y Ferrerios - Nem kell mindig svajcibicska


A samosi szallas zuhanyzoi elromlottak, ezert a tejfol-osz feju gondnok bacsi - ket Ricky Martin kulseju spanyol fiuval egyutt - atkiser a kolostor elzart (clausura) reszebe tusolni. Samos-al egyetlen fenykepezogep sem tud jollakni. Igazi peksegben (a kemence mellett), igazi peknetol veszek kenyeret es sajtot. Delutan vezetett seta a kolostorban es a templomban.


Mosni nagyon nincs ertelme, mert nem talok helyet a teregeteshez. Legalabb a szennyes ruhamat kiszelloztetem. A tegnapelott kimosott zokni vegul a labamon szarad meg. Az agyam mellett igazi spanyolfal teremt egy kis intimitast is. A hatalmas rendhazban 10-12 szerzetes lezeng. a kerengo falan dicsobb idoket felidezo foto-sorozatot latunk. Besnyon en is felkerultem a falra; lehet, hogy meg mindig ott vagyok... Mar a lefekveshez keszulodom, amikor alacsony es filigrans brazil tarsunk beharsog a szobaba: kezdodik a mise! A templom bejarata az epulet tulso vegen van, mar tart a vecsernye (esti ima) mire belepek. Szep rendezett bences liturgia... Aztan a kiurult templomban valaki gyakorolni kezd az orgonan, maradok meg par percet.

Ahogy a rovarirto szaga atjarja minden letezo ruhamat, lassan a versenyszellem merge is felszivodik a lelkembol. A varosbol kivezeto camino utcai lampakkal szepen kivilagitottt. Aztan egy nagy, sotet erdobe jutottam, es csak nyulfarknyin mult, hogy az igaz utat elvetem. Neha gepnek gondolom magam, akit azert taplalok, hogy kedvem szerint mukodjon. Igazi varju-karogos, kodos osz van. A memoriakartyam ujra full-on van, Sarria eleg nagy varos, valahol kiiratom a masodik adag kepet...

Sajnos megsem itt, pedig a Don Álvaro hazigazdaja ket telefont is elereszt a szamitastechnikusuk fele. Del korul kisut a Nap, eleg batortalan modon. A volgy folotti fatyol megsem oszlik el. Eleg meleg van ahhoz, hogy ismet egy szal poloban folytassam, mint a regi szep napokban. Eszembe jut, hogy tegnap elrejtettem a csomagomban egy meglepi mogyoroscsokit. Alig talalom elo, jo kis meglepetes, mondhatom! A forras helyett egy barban toltom fel a vizkeszletem, meg kb. 8 km Ferrerios. A kedvemet az sem dobja fel, hogy a durva koves utba ugroiskola-folyosot epitettek nekunk.


Egesz nap fajt a hatam, a bal kezem 50 %-osan bena. Hiaba igazgatom a zsakom eresztekeit; fasult vagyok es kozombos. Csak estig birjam ki!!! Ha eufemisztikus akarok lenni, azt is mondhatom, hogy nem rajongok a lejtokert. Kutya kemenyen meg kell fizetni ertuk kesobb. Mar elhagyom a 100 km-es kovet, amikor egy nyolc-tiz fos csoport hangosan csicseregve kozelit felem. Korabban lassitottam es lemaradtam toluk, most az eletosztonom azt sugja: HUZZAL BELE! Es jol teszem. Ferrerios egyetlen albergueje csak 22 ferohelyes; tegnap a konyvtarban kaptam egy hasznos kis kalauzt a tartomany hazairol. Enyem lett az utolso also agy es mire vegzek a zuhanyzassal, az olasz hazasparnak mar telt tablat mutatnak. Tovabb kell menniuk a 4 km-re levo maganszallasra (ami eleg draga), vagy Portomarín (10 km) zarandokoknak valo hazaba. Magam is szamitottam B-valtozatkent arra, hogy jarhatok hasonlo modon, tartalekoltam ezert az energiaimat a biztos befutasig. Szerencsere tudok mosni es idoben vacsorazni is.

Naponta ellenorzom a terkepen, hogyan haladok. Ijeszto latni mi van mar mogottem, es hogy Santiago tenyleg karnyujtasnyira kerult. Most mar elhiszem, hogy lehet ennek vege is, csak meg nem akarom. Kis faluban vagyunk, net nincs, konyha viszont igen. Egyik nelkul lehet elni... Vacsora (ismet bugyi nelkuli verzio, mert mindenem mosasbanb van) a hely egyetlen kisvendeglojeben. A helyi levesben rizs, csicseriborso es sonka beken keverednek. A csirkecomb es szalmakrumpli univerzalis. Voros bor cada día. A TV-ben egy spanyol nyelvu (feliratos) szappanopera pereg. A story az, hogy egy keresztelo alkalmaval elcserelnek ket gyereket. Izgi az elet, muy erdekes.

Utoszo: tegnap kaptam e-mailt Csillatol, hogy mehetek a PD (pszichodrama) csoportba. Ezek szerint normalis vagyok?
Ferrerios kicsi es praktikus hely, egyben tiszta. Egyszer hasznalatos egyen-matrachuzatot (gumirozott veggel) es parnahuzatot kapunk, elore foliazott kivitelben. A radiatorok, a kandallo es a modern nyilaszarok teli vendegeket is csalogatnak.
A hegy levetol 20:30-ig tart a sziesztam. Frissen ebredek, mint a szel, aki mar csak az en ruhaimat lengedezi, tepi-cibalja a szurkuletben. Hagyom meg egy kicsit kuzdeni oket, vegre minden megszarad. A zokni remenytelen ugy, az a hatizsakra maszik ket napra legalabb.

Nincsenek megjegyzések: