2009. szeptember 8., kedd

Terradillos de los Templarios - A Mikulas elem jon, majd megtantorodva visszafut

[A bejegyzes elso fele duplan szuletik, mert tegnap este sikerult egy mozdulattal letorolnom. De nem leszek tobbe vesztes! Elmentem aludni es ma reggel potolok mindent. Lassuk csak!]

Az agyainkat inkabb Assisi Klara mumiajahoz szabtak ezek a jo noverkek, a labfejem lelogott rola, amikor teljesen kinyujtoztam. Lourdestol kaptam egy hatekony tablettat (a neve: Aerius), ami elmulasztotta a csipesek utani viszketes erzeset. Vagy a fokhagyma? Raadasul meg en, a hires-neves kardnyelo is egy kortyintassal be tudom vinni, mar ez csoda. Sajat murphy-belatas: egyszerre ugyanabban a dlogban max. 2 tanacsot fogadj meg; igaz, igy sem lehetsz biztos abban, melyik segitett igazan, de az eselyeid is megnonek a gyogyulasra. A labaimmal kapcsolatban annyi jo otletet kaptam mar (a cernazastol a ragtapaszig), hogy kezd a libak es a rabbi story-va alakulni. Ki is probaltam legalabb a fele-otletet a vazelintol az ecetes olloig. Aalamelyik biztosan segitett, az ido ketsegkivul.

Mivel tegnap sikerult egyenesbe jonnom a kenyszer-tappenzem utan, uj tervet fontolgatok (reszben mar meg is valositottam). Eves kozben jon meg a vendeg alapon, ha sikerul 3 nap alatt Leónba ernem (marpedig IGEN!), akkor az utolso eloti napon kimegyek Finisterrebe is, Ez eddig inkabb naiv opciokent elt a fejemben, DE NEM! :)

Mar nincs olyan nap, amikor ne talakoznek valaki magyarral. Tegnap Csaszar Piroska nenivel futottam ossze, aki szegedi; ma delutan pedig egy kaposvari ferfival beszelgettem, aki a masik ket magyar tarsat kereste. Az Elo Konyvtar polo jot tesz a nemzeti kapcsolatoknak. Mind oktober elejere tervezik a beerkezest, ezert raerosen haladnak.

Hogy lassatok, nem fenekig tejfel az elet: rettenetes meleg napom volt. Semmi arnyek a GYILKOS [Eszternek!] napon... Es a rohadt dog legyek a szememet veszik celba folyton. Mar egy konnyu-lenge csadorra is gondoltam. A kovek allando labmasszazst biztositanak. Sarutlan karmelita nem leszek ebben az eletben, az tutti!

Sokan felkeszitettek arra, hogy az egesz uton nincs viz es be is szereztem egy nagyobb flakonnal. Az igazsag ellenben az, hogy egy kb. 7-10 km-es szakaszon van igy csupan, en viszont ca. 33-at jottem estig. A Spanyol Voroskereszt autoja pedig palackozott vizet osztogat a zarandokok szamamra. A Timi SMS-e nagyon jo idoben erkezett. Koszonom szepen! Megfenyesedett tole a napom belulrol is!

Miert lehet az, hogy ha egy francia szemly szimpatikus szamomra, akkor az elso 5 mondat utan kiderul rola, hogy van olasz is a felmenoi kozott??? (erre meg visszaterek.)

Lourdes hol elottem megy, hol lemerad kis idore SMS-t irni, vagy telefonalni. Ebed elott vegleg eltunik a szemem elol. Ha egyszer rendeznenek egy hatizsakra-teregetes-bajnoksagot, akkor biztosan a dobogon vegeznek.

Ebedigdoben mar tul vagyok a mai ut felen, holnap az egesz tav 50 %-at is elhagyom. Meg talan az eletem delelojen is atsetalhattam mar, hogy eszre se vettem...

Egy szot meg a camino-turistakrol. Mivel anyagi nehezsegekkel kuzdenek itt is a munkas-emberek, megnott azok szama, akik a viszonylag olcso szallas es vendegloi arak miatt kirandulasi celnak valasztjak a caminot. Vannak az altam bar-zarandokoknak becezettek is, akiknek az idoszamitasa egyik kis "kocsmatol" a masikig mukodik. Es akkor nem beszeltemmeg a reggel csorgo-zorgo teljesitmeny olimpikonokrol, a belyegzo-vadaszokrol sem. Nehany csoportot boldogitok en magam is. :) Hanyan jarajak a caminot? Lehet akar 20 % is, nincs erre semmifele szabvany. Annyi camino letezik, ahanyan rateszik a labukat.Eleg nagy ez a vilag mindenki szamara.

Mar csak 16 telejes napom van hatra, es meg alig gondolkodtam. Caldadilla hospiteleroja brazil: Charles, es tetszenek neki a magyar lanyok. :( Az erdon keresztuli, 0.5 km-el hosszabb utat valasztom a meleg miatt. Meglepetes! Semmi arnyek, csak egy gyer vegetacio a remelt rengeteg. Lourdes viszont heges limonadeval fogadja kiaszott testem Terradillos de Templariosnal, ahonnan az elozo bejegyzest irtam. Most mar vegleges a bucsu, de legalabb ketszer egymas nyakaba borulunk ugy 10 percig. Varga-B. lelkigyakorlatrol beugrik: a bucsuzasban tudatosul szamunkra, hogy mi is tortent velunk a talalkozas soran.

Es a MIkulas! Meg 6 km vart ram, hogy a plusz programom elokeszitsem. Lepesenkent kellett emlekeztetni magam: ezt mar Finisterre-ert teszed! Plinszki irta a Harbach 1944 c. verseben, hogy

A falvak kitérnek előlük
és félre állnak a kapuk,
elébük jött a messzeség és
megtántorodva visszafut.

Mar iksz alkalommal megesett, hogy kilometereket megyek, es meg mindig nincs itt a terkepen jelol falu, hid, vagy pihanohely. Es egyszer egy kis domb mogul hopp, feltunik. San Nicolás forditva csinalta: lattam vegre a templomtornyot, es akkor felerve a szokott dombtetore: egy hatalmas vargabetu a faluig. :(((
Viszont az eredmeny karpotlas minden szenvedesert. Mar idefele benyujtottam a szamlat: foldszinti agy, melegviz es internet. Irnom sem kene, mindegyik kielegitve, sot meg helyi vacsora is, egy francia hazasparral, akik gyogyitjak mar kialakulofelben levo francia-gyuloletemet, errol viszont tenylegmaskor fogok irni.

Egy helyi spanyol fiu japanul tanul es a vendegkonyv japan bejegyzeseit bongeszi. A szallas egy kis ekszerdoboz, tiszta, modern, viragos. Harmunkon kivul meg egy lengyel vendeg volt (polak-venger-dva-bratanszki).

Amem.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jól van, látom már meghülyültél. Mind1. Sok ilyen jó kis élményt, várlak Bécsben a reptéren. Csoki. :)

Csaba